Chcesz zamówić ulotkę, ale nie wiesz, na co zwrócić uwagę? Ten artykuł krok po kroku pomoże ci w wyborze najlepszej ulotki dla twojej firmy. Najważniejsze cechy ulotek, na które powinieneś zwrócić uwagę to:

  1. format ulotki
  2. grubość papieru
  3. nakład ulotek
  4. uszlachetnienia druku
  5. projekt ulotki

Zamów ulotkę, która zrobi wrażenie na twoich klientach!

Format ulotki

Wybierz taki format, który będzie odpowiedni do ilości tekstu i zdjęć, które chcesz zamieścić w ulotce. Formaty ulotek wahają się od formatu A6 (105×148 mm) do formatu A4 (210×297 mm). Najpopularniejsze formaty ulotek to: A6, A5, DL, A4. Warto również rozważyć składanie ulotki, np. ulotkę A4 możemy złożyć na trzy części do formatu DL lub dwa razy A5. Równie popularnym formatem jest podwójny format DL.

Grubość papieru w ulotce

Jeśli wydaje ci się, że ulotka może być drukowana na byle jakim papierze, to jesteś w błędzie. Dobry papier sprawi, że klient z chęcią weźmie ulotkę do ręki i ją zachowa. Grubości papieru do ulotek są od 90g do 350g. Im cięższy papier, tym ulotka jest bardziej sztywna i odbierana jest jako bardziej prestiżowa. Często jesteśmy skuszeni ceną i wybieramy cienki papier. Należy jednak pamiętać o tym, że na cienkim papierze druk może przebijać na drugą stronę. Jeśli zależy nam na zrobieniu efektu, to warto wybrać grubszy papier.

Jaki wybrać nakład ulotek?

Kolejną rzeczą, na którą warto jest zwrócić uwagę, to nakład ulotek. Nakład możemy zamówić już od 50 sztuk do nawet 20 000. Zastanów się, ile ulotek jesteś w stanie rozprowadzić i w jaki sposób będziesz to robić. Jeśli będziesz rozdawać ulotki samodzielnie, lub umieścisz je w miejscu, w którym klienci będą je sami pobierać, wybierz mniejszy nakład. Jeśli będziesz je rozprowadzać w sposób hurtowy (na przykład rozpowadzanie do skrzynek pocztowych) wybierz większy nakład.

Uszlachetnienia druku

Mając gotowy projekt graficzny ulotki, zastanów się, nad tym, jakie uszlachetnienia chcesz zastosować. Możesz zdecydować się na folię soft touch, która sprawia, że ulotka jest aksamitna w dotyku. Możesz także zastanowić się nad złoceniem lub srebrzeniem ulotki, które sprawi, że ulotka będzie wyglądać prestiżowo. Ulotka uszlachetniana powinna być drukowana na grubym papierze, który dodatkowo podniesie jej walory estetyczne.

Projekt ulotki

Jedną z najważniejszych rzeczy jest dobry projekt. Jeśli już wiesz, jakie informacje będą zamieszczone w ulotce i jaki będzie format ulotki, możesz przystąpić do projektowania. Najlepiej zlecić projektowanie w profesjonalnej firmie, która oprócz projektu graficznego, przygotuje ulotkę do druku i zaproponuje format, grubość papieru i uszlachetnienia. Zamawiając ulotkę w studio graficznym lub agencji reklamowej możemy liczyć również na wydruk naszych ulotek. W Studio graficznym RedFox przygotujemy dla ciebie odpowiednią ulotkę, którą możemy również wydrukować.

Mam nadzieję, że ten artykuł pomógł ci w wyborze odpowiedniej ulotki. Do zobaczenia w następnym artykule!

Ulotki reklamowe

Potrzebujesz atrakcyjnej ulotki reklamowej? Wykonamy ją dla Ciebie!

ZADZWOŃ! TEL. 509 605 348