Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak powstaje logo firmy? W tym artykule zdradzamy tajniki pracy naszego studia graficznego, które opracowało już kilkaset projektów logo!
Powstawanie logo firmy
- zbieranie informacji
- pomysł na logo firmy
- szkice na papierze
- przenosimy pomysły do komputera
- wybieramy najlepsze pomysły i tworzymy prezentację
- opracowujemy pliki wyjściowe
- Zbieranie informacji o logo
Pierwszym i bardzo ważnym etapem opracowania logo jest zebranie informacji na temat firmy, dla której logo projektujemy. Na początku naszej współpracy klient dostaje krótki brief do wypełnienia. W briefie znajdą się pytania o nazwę firmy, kontrahentów, jak firma powstała i kim są jej klienci. Wszystkie te informacje posłużą nam do opracowania koncepcji logo.
2. Pomysł na logo firmy
Drugim etapem projektowania logo jest opracowanie w głowie i przedyskutowanie w naszym studio graficznym kilku lub kilkunastu pomysłów na logo. Można powiedzieć, że jest to swoista burza mózgów. Na tym etapie jeszcze nie szkicujemy, wybieramy najlepsze koncepcje do wykonania szkiców.
3. Pierwsze szkice
Kolejnym etapem projektowania logo dla firmy jest narysowanie wstępnych koncepcji na kartce (częściej kartkach) papieru. Dzięki temu możemy sprawdzić, nad którymi szkicami będziemy dalej pracować, a także wyeliminować te, które nie spełniają naszych oczekiwań. Ważne jest, żeby logo było adekwatne do prowadzonej działalności i robiło odpowiednie wrażenie na klientach.
4. Przenosimy pomysły do komputera
Kiedy mamy już gotowe koncepcje na papierze, wybieramy te najlepsze i opracowujemy je na komputerze. Niektóre z nich są proste, niektóre bardziej skomplikowane. Ten etap zajmuje najwięcej czasu.
5. Wybieramy najlepsze pomysły i tworzymy prezentację
Z opracowanych pomysłów na logo wybieramy te najlepsze i robimy prezentację dla klienta. W prezentacji przedstawiamy koncepcje logo w różnych formatach. Przedstawiamy logo w wersji podstawowej, na ciemnym tle, w wersji monochromatycznej, na różnych nośnikach – może to być kubek, wizytówka, samochód, aplikacja internetowa – wszystko zależy od tego, czym firma się zajmuje. Dzięki temu klientowi łatwiej jest wyobrazić sobie jego logo w różnych sytuacjach.
6. Opracowujemy pliki wyjściowe z logo firmy
Po wybraniu projektu logo przez klienta tworzymy pliki wyjściowe, które są przygotowane do różnych zastosowań: do druku, do internetu, ale także np. do grawerowania, czy wycinania. Klient dostaje od nas projekty, które sprawdzają się na różnych polach eksploatacji.
Mam nadzieję, że ten artykuł przybliżył wam, w jaki sposób projektujemy logo w Studio Graficznym RedFox.