Chciałbyś zamówić logo, ale chcesz wiedzieć, jak powstaje logo? Z tego artykuł dowiesz się, jak wyglądają prace nad projektem logo, na co zwrócić uwagę i co możesz zrobić, żeby logo było jak najbardziej dopasowane do twojej firmy.

Jak właściwie powstaje projekt logo?

1. Rozmowa z klientem na temat projektu logo.

Początkiem naszej pracy nad projektem logo jest rozmowa z klientem na kilka podstawowych tematów. Po pierwsze zawsze na początku pytamy, czym zajmuje się firma. Chcemy dowiedzieć się, jak funkcjonuje firma, jacy są jej podstawowi klienci, kim są kontrahenci i jeśli firma już funkcjonuje na rynku, jakie jest jej dotychczasowe logo. Ponadto ważne są dla nas oczekiwania klienta w stosunku do logo. Czy podoba się jemu określony styl, czy może jakiś element graficzny, który jest związany z firmą, lub też kolor, który może stanowić akcent kolorystyczny w projekcie logo. Wszystkie te rzeczy bierzemy pod uwagę projektując logo.

2. Wypełnienie briefu przez klienta

Drugim etapem projektowania logo jest wypełnienie briefu, czyli ankiety dotyczącej projektu logo. W briefie zadajemy szczegółowe pytania na temat logo. Chcemy dowiedzieć się, jak funkcjonuje firma, do jakich klientów chce dotrzeć, czy chodzi o rewitalizację dotychczasowego logo, czy też mamy zaprojektować logo od początku. Ważnymi pytaniami są również: czym zajmuje się firma, ile lat funkcjonuje na rynku, jakie treści chce przekazać swoim klientom: czy jest firmą z tradycjami, czy też jest nowa i chce aby logo nawiązywało do nowoczesności. Dzięki tym informacjom przechodzimy do następnego etapu prac.

3. Przygotowanie do projektowania

Trzeci etap projektowania logo to zapoznanie się z oczekiwaniami klienta oraz analiza briefu. Jest to bardzo ważny element jeszcze przed wykonaniem pierwszych szkiców logo. Informacje zawarte w briefie wyznaczają nam kierunek myślenia oraz styl w projektowaniu logo. W tym etapie ważny jest pomysł na logo, idea, która będzie przyświecać w wykonaniu szkiców.

4. Sprawdzenie logo konkurencji

Czwartym etapem jest sprawdzenie projektów logo, któe ma konkurencja lub firmy o podobnym profilu działalności. Chcemy uniknąć sytuacji, w której dwie firmy, zajmujące się tą samą działalnością mają podobne logo.

5. Szkice projektu logo

Na tym etapie, po sprawdzeniu wszystkich pozostałych możemy zabrać się za pierwsze szklice. Szkice wykonujemy na papierze. Na tym etapie ważne jest zrobienie kilku, czy kilkunastu szkiców, które będą wstępem do dalszych prac nad projektowaniem logo. Projektując na papierze mamy cały czas w pamięci informacje, któe przekazał nam klient. Dzięki czemu mamy określony kierunek projektowania. Przygotowujemy wstępne szkice tak, aby w następnym etapie przenieść je do komputera.

6. Przeniesienie pomysłów do komputera

Kiedy mamy już gotowe szkice, zaczynamy je rysować na komputerze. Ten etap pracy jest najbardziej wymagający. Z prostych szkiców powstają grafiki, które stają się projektami logo. Zwracamy uwagę na każdy szczegół, na tym etapie projekty logo są dopracowywane i przygotowywane do prezentacji.

7. Wybieranie najtrafniejszych pomysłów

Na tym etapie mamy już kilka projektów logo, narysowanych na komputerze i dopracowanych. Z nich wybieramy te najlepsze i najtrafniejsze, które później zaostaną przygotowane w prezentacji.

8. Przygotowanie prezentacji dla klienta

Ósmym krokiem przygotowaniu projektu logo jest przygotowanie prezentacji dla klienta. W prezentacji przedstawimy projekty logo w różnych sytuacjach i na różnych materiałach. Pokażemy logo na jasnym tle, na ciemnym tle oraz w czerni i bieli. Klient będzie mógł zobaczyć logo na ścianie, na szyldzie, na kubku, czy na samochodzie. Prezentacja jest tak przygotowana, aby klient mógł sobie wyobrazić, jak logo będzie wyglądało w użyciu.

9. Wybór logo przez klienta

Po zrobieniu prezentacji czas, aby wysłać projekty logo do klienta. Na tym etapie możliwe jest wprowadzanie zmian do wybranych projektów, przedyskutowanie kolorystyki, czy elementów graficznych użytych w logo. Z tych propozycji klient wybiera tą, która najbardziej mu odpowiada.

10. Przygotowanie plików końcowych

Po akceptacji przez klienta ostatecznego projektu logo, czas na przygotowanie plików końcowych. Klient otrzymuje od nas projekty do wykorzystania w druku, jak i w internecie. W zależności od poszczególnych pakietów, format plików może być mniej lub bardziej rozbudowany. Zawsze, jednak, pliki są tak przygotowane, aby można je było wykorzystać we wszystkich sytuacjach, w jakich powinno funkcjonować logo: czy jest to szyld, kalendarz czy kubek i wiele, wiele innych.

Mam nadzieję, że ten artykuł przybliżył wam, w jaki sposób powstaje projekt logo w naszym Studiu Graficznym RedFox. Do zobaczenia w następnym artykule!

PROJEKTOWANIE LOGO

Chcesz zamówić u nas projekt logo?

ZADZWOŃ! TEL. 509 605 348