Każdy, kto choć raz zamawiał katalog firmowy wie, że zadanie to do najprostszych nie należy. Związane jest to z dużą, jak na nośnik reklamy, ilością opcji i elementów, z jakich składa się katalog. Żeby katalog reklamowy, który planujesz zamówić lub go projektujesz stał się doskonały trzeba poznać przynajmniej najważniejsze aspekty jego powstawania. Najlepszy katalog dla firmy to przede wszystkim taki, który ma przemyślany layout, starannie wybrane zdjęcia, projekt, który zachwyca swoją świeżością i wreszcie druk wiernie oddający zamysł projektanta a często również uszlachetniany.

Czy wiesz, jaki katalog będzie dla ciebie idealny?

Przygotowaliśmy zestaw najczęściej padających pytań dotyczących katalogów i folderów. Na pytania odpowiadają nasi specjaliści, na co dzień zajmujący się projektowaniem materiałów reklamowych w tym również katalogów.

W artykule tym odpowiadamy na pytania, które podzieliliśmy na kilka grup. Każda z nich to pewien etap pracy nad przygotowaniem katalogu. Podział ten ułatwi ci odszukanie odpowiedzi na pytanie, którego szukasz.

Gdyby okazało się, że wśród tych pytań nie ma tego, którego szukasz napisz do nas. Chętnie odpowiemy na nie i uzupełnimy artykuł. Dzięki temu jeszcze więcej osób będzie mogło poznać od kuchni jak powstaje idealny katalog reklamowy.

Zaczynamy od pytań, które stawiają sobie osoby planujące opracowanie katalogu

Pierwszy etap prac na katalogiem produktowym lub katalogiem z działalności firmy rozpoczyna się od jego zaplanowania. Już na samym początku musimy odpowiedzieć sobie na pytania, które przy kolejnych etapach mogą okazać się bardzo pomocne. Zaczynamy, więc, pracę nad katalogiem firmowym!

Czym różni się katalog od folderu?

Gdy chcemy pokazać dużą liczbę produktów firmy i już na etapie planowania wiemy, że możemy spodziewać się kilkunastu lub więcej stron wybierzmy katalog.

Folder będzie odpowiedni, gdy nasze materiały, które chcemy pokazać zajmą od 4. do 8. stron. Już samo słowo folder podpowiada nam, czym zasadniczo różnią się te dwa produkty. Słowo fold w języku angielskim oznacza składać. Folder reklamowy jest składany natomiast katalog zszywany lub klejony.

Na pytania o rodzajach składania stron folderu i łączenia ich w katalogach będziemy odpowiadać przy kolejnych pytaniach.

Co można pokazać w katalogu?

Katalog może służyć nie tylko do przedstawiania oferty produktów firmy. Często wykorzystywany jest do pokazania usług lub zaprezentowania wszystkich informacji dotyczącymi firmy. W atrakcyjnej graficznie, formie katalogu można przedstawić raport roczny przedsiębiorstwa, raport z działalności spółki oraz prezentację spółki.

Czym jest branżowy katalog firmy?

Branżowy katalog firmowy prezentuje firmy oraz ich reklamy podzielone według branż, w jakich działają. Wydawcy katalogów branżowych coraz częściej oferty firm przedstawiają w doskonałej i dopracowanej graficznie formie nowoczesnego katalogu. W katalogu takim można zastosować bardziej intuicyjny i funkcjonalny sposób zaprezentowania firm. Można również wykorzystać ciekawe elementy graficzne lub kolorystykę dla rozróżnienia branż i oferty.

Jak rozpoznać dobrze zaprojektowany katalog?

Już na pierwszy rzut oka widać, który katalog ma dobrze wykonany projekt. Pierwsze wrażenie jest bardzo dobrym narzędziem do oceny jakości graficznej i użytkowej katalogu. Jeżeli po raz pierwszy bierzemy do ręki katalog i już sam widok okładki zachęca do jego otwarcia to już jest pierwszy sygnał, o dobrej jakości wykonania katalogu. To początek oceny.

Uszlachetnienie okładki matową folią lub lakierem wybiórczym dodatkowo podnosi walory katalogu. Jeżeli przeglądając kolejne strony katalogu robimy to z przyjemnością i jesteśmy w stanie szybko odszukać w nim to, co nas interesuje możemy śmiało powiedzieć, że jest to dobrze wykonany projekt katalogu.

Zdjęcie przedstawia katalog firmowy z ofertą quadów
biały kolor w reklamie

Potrzebujesz wydrukować materiały reklamowe z białym kolorem?

ZADZWOŃ! TEL. 509 605 348