Czy zastanawiałeś się kiedyś nad znaczeniem kolorów w logo? Z tego artykułu dowiesz się, jakie znaczenie mają poszczególne kolory, jak wpływają one na postrzeganie wizerunku firmy oraz jakie są najpopularniejsze kombinacje kolorystyczne w logo.

Znaczenie kolorów w logo

  • czerń
  • czerwienie, pomarańcze i żółcie
  • zielenie i brązy
  • odcienie niebieskiego, granat

Czerń zawsze w modzie

Czarny jest zawsze modny. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego większość marek odzieżowych ma logo składające się z czarnych liter na białym tle? Czerń kojarzy się z elegancją i luksusem, prestiżem. Czarny także jest kojarzony z siłą, a w połączeniu z białym tworzy wyjątkowo silną kombinację.

Czerwienie, pomarańcze i żółcie

Czerwony jest kolorem energii, aktywności. Kolor czerwony jest również kojarzony z pasją, optymizmem, profesjonalizmem. W połączeniu z grafitem tworzy świetną kombinację, która silnie kojarzy się z profesjonalizmem i nowoczesnością.

Żółty to kolor kojarzony ze słońcem, radością życia i otwartością. Logo z odcieniami żółci jest kojarzone z witalnością, pozytywnym nastawieniem i zaangażowaniem. Żółty w połączeniu z czernią tworzy bardzo kontrastową kombinację.

Pomarańcz jest kolorem, który kojarzy się z ciepłem, optymizmem, energią. Powstaje z połączenia czerwieni i żółci, a zatem łączy cechy tych dwóch kolorów.

Zielenie i brązy

Zielony jest kolorem kojarzonym przede wszystkim z naturą. Uspokaja i relaksuje, a także odświeża. Logo wykonane w kolorze zielonym jest odświeżające, eleganckie i spokojne. Zieleń dobrze łączy się z brązami i kolorami ziemi.

Brązowy jest również kolorem natury. Symbolizuje trwałość, budzi zaufanie i pewność. Kojarzony jest z drewnem i ziemią, a więc z naturą w pierwotnej formie. Logo w brązach silnie kojarzy się z ekologią.

Odcienie niebieskiego, granat

Kolor niebieski oznacza otwartość, zaufanie i siłę. Niebieski jest również kolorem oznaczającym czystość, przejrzystość. Dobrze łączy się z wieloma kolorami, tworzy dobre, stabilne połączenie z czerwonym, żółtym, pomarańczowym.

Granat jest kolorem kojarzącym się ze spokojem, bezpieczeństwem, stabilizacją. Granat często jest wybierany jako kolor przewodni przez firmy ubezpieczeniowe, banki, czy agencje ochrony.

Mam nadzieję, że ten artykuł wyjaśnił wam najpopularniejsze znaczenie kolorów w logo.

Do zobaczenia!

studio fotografii produktowej

Potrzebujesz projektu logo?
Chętnie wykonamy je dla Ciebie!

ZADZWOŃ! TEL. 509 605348