Katalog firmowy z Lublina to nowoczesny design i przyjemność z jego przeglądania. Każdy z nas korzysta z katalogów firmowych szukając produktów, które zamierza kupić. Są jednak katalogi, które przegląda się z wyjątkową przyjemnością a odnajdywanie w nich produktów jest niezwykle intuicyjne. Ich szata graficzna i design to prawdziwe małe arcydzieła – połączenia świetnego pomysłu i prostoty. To katalogi firm, którym zależy na wizerunku i postrzeganiu ich wśród klientów jako te najlepsze. Lublin jest miejscem gdzie powstają katalogi, które poza funkcjami marketingowymi i sprzedażowymi olśniewają klientów.
Katalogi firmowe wykonane przez kreatywnych projektantów z Lublina
Katalog firmowy 2023
Katalog firmowy jest nieocenioną pomocą nie tylko dla klientów firmy ale i dla niej samej. Klienci znajdą w nim produkty i informacje o firmie. Z kolei dla firmy jest bardzo dobrym narzędziem marketingowym. Żeby katalog firmowy spełnił wszystkie swoje funkcje musi zachwycać swoim wyglądem i być jednocześnie funkcjonalny.
KATALOGI FIRMOWE | LUBLIN DESIGN 2023
Dlaczego potrzebujesz katalogu firmowego?
- twoja firma postanowiła przedstawić swoje produkty w katalogu w ciekawej formie i szacie graficznej
- firma ma sówj katalog, który wymaga odświeżenia i dodania nowych produktów
- zbliżają się targi branżowe, na których Twoja firma chce pokazać się z najlepszej strony
- chcesz rozszerzyć odbiorców produktów firmy o kolejne obszary za pomocą katalogu reklamowego
- chcesz żeby wykonaniem katalogu zajął się zespół projektantów ze świeżymi i praktycznymi pomysłami
- nie stać Cię na nietrafione pomysły i chcesz powieżyć wykonanie katalogu profesjonalnej agencji reklamowej
- wiesz, że skuteczna reklama powinna obejmować zarówno działania online jak i tradycyjne materiały drukowane
- dbasz o wizerunek firmy i chcesz żeby katalog był wykonany z dbałością o każdy jego szczegół
- twoja firma ma opracowany System Identyfikacji Wizualnej a katalog ma być zgodny z jej wytycznymi
- praktyka biznesowa pokazuje, że katalog wciąż odgrywa znaczącą rolę w prezentacji firm
- chcesz nadać drukowanemu katalogowi firmowemu uszlachetnień w postaci lakieru wybiórczego
- potrzebujesz mieć pod ręką wszystkie produkty w czytelnej formie i mocnej oprawie z zabezpieczającą folią
- chcesz powierzyć wykonanie katalogu firmowego agencji reklamowej z Lublina
- potrzebujesz opracować layout katalogu (układu katalogu)
- chcesz mieć nowoczesy katalog, który profesjonalnie pokaże produkty firmy
Projekt graficzny jest podstawą każdego dobrego katalogu
Przeglądając katalog produktów, ulubionej firmy, często nie zwracasz uwagi na to, że wszystko odnajdujesz szybko i intuicyjnie. To w dużej mierze zasługa dobrze opracowanej koncepcji katalogu firmowego oraz projektu graficznego. Opracowując katalog firmowy zawsze należy rozpocząć od przygotowania jego układu oraz podziału na ewentualne kategorie. Kolejny krok to opracowanie layoutu, który powinien nawiązywać do linii graficznej firmy. Firmy taką spójną linię graficzną zawdzięczają posiadaniu Księgi Znaku (Corporate design manual, Brand Book). Księga Znaku to szczegółowe wytyczne, których stosowanie zapewnia utrzymanie spójnego wizerunku każdego zaprojektowanego materiału reklamowego lub prostej tabliczki na drzwi w firmie.
Projekt katalogu firmowego powinien zawierać tylko najważniejsze informacje o firmie lub zawartych w nim produktach. Zapewni to skupienie się odbiorcy wyłącznie na tym, czego szuka. Pomocna w szybkim wyszukiwaniu produktów jest minimalistyczna i przejrzysta grafika katalogu. Zasada less means more – mniej znaczy więcej świetnie sprawdza się w dobrym katalogu. Jeżeli chcesz żeby katalog przyciągał uwagę wykorzystaj to, że większość z nas jest wzrokowcami i tak zapamiętują informacje. Pokaż w katalogu duże zdjęcia wypełniające sąsiadujące ze sobą strony. Jeżeli w katalogu nie ma zapasów miejsca można wykorzystać połowę strony na zdjęcie. To również zadziała pozytywnie.
Katalog firmowy poza świetnym wyglądem musi być użyteczny
Nawet najlepiej wykonana grafika katalogu nie musi przełożyć się na jego skuteczność. Kluczem do pełnego sukcesu katalogu firmowego jest połączenie jego dobrego projektu z użytecznością. Użyteczność to, często używane i bardzie popularne pojęcie, funkcjonalność. Stosuje się je do opisania wszystkiego, co związane jest z praktycznym wykorzystaniem: projektów domów, naszych ulubionych aplikacje na smartfona czy katalogów firmowych. Lublin jest miastem praktycznych rozwiązań, dlatego może naturalne jest, dla grafików z tego miasta, projektowanie materiałów dla firm od początku nastawionych na użyteczność. Użyteczność katalogów sprawia, że już po jego otwarciu wiesz, na którą stronę musisz wejść żeby odszukać to, czego szukasz. Jak to możliwe, że otwierając dwustustronicowy katalog z ośmiuset produktami od razu wiadomo gdzie ich szukać? Wystarczy zastosować, nawet małe, kolorowe oznaczenia poszczególnych działów i już łatwiej wejść w odpowiedni obszar naszych poszukiwań. Podobnie jest ze stronami, na których znajduje się już jeden konkretny produkt – czyli tak zwane strony produktowe. Zaczynamy od pokazania w miarę posiadanego miejsca duże zdjęcie produktu. Możemy pokazać również kilka mniejszych zdjęć. Dopiero dalej wszystkie najważniejsze cech produktu ubieramy, we wcześniej opracowany, layout strony produktowej. Korzystaj z kodów QR, które dla posiadaczy smart fonów będą nie lada gratką, gdy mogą szybko przejść do katalogu w wersji elektronicznej lub na stronę z produktem. Użyteczność katalogu można poszerzać tak żeby stał się od idealnym narzędziem poszukiwań produktów Twojej firmy.
W katalogu reklamowym graj na uczuciach
Już od dawna wiadomo, nie tylko w świecie marketingu i twórców reklam, że warto posługiwać się mechanizmami, które działają na uczucia. Kupując biżuterię lub samochód często do zakupu włączają się Twoje uczucia. Jest to normalne zjawisko wśród ludzi, którzy potrafią odczuwać emocji. Jak odczuwanie emocji, przez Twojego klienta, wykorzystać przy tworzeniu katalogu firmowego? Nawet, jeżeli sprzedajesz produkty, które na pierwszy rzut oka nie wydają się wywoływać uczuć to wiedz, że i na nie znajdzie się wielu chętnych z uczuciami. Sprzedając różne produkty lub oferując usługi zastanów się wspólnie z projektantem lub grafikiem, jakie osoby są Twoimi klientami. Może chcesz dotrzeć do nowej grupy odbiorców swoich produktów. Zasada jest taka sama w obu przypadkach. Na większość Twoich klientów działają pewne obrazy lub treści. Są to nie tylko treści i obrazy, których oczekują, ale takie, które pobudzą wyobraźnię i skłonią do wykonania następnego kroku. Wykorzystanie uczuć w reklamie jest dobre, gdy robimy to zachowując umiar. Przykładem na wykorzystywanie uczuć jest na przykład sprzedaż maszyn rolniczych. Możesz pomyśleć, będąc menedżerem ds. sprzedaży lub kierownikiem biura zarządu, firmy umiejscowionej na Lubelszczyźnie gdzie dominuje rolnictwo, że temat maszyn rolniczych jest Ci, w najlepszym wypadku, obojętny. Są jednak ludzie, dla których samo wspomnienie o kombajnie zbożowym o symbolu MF 7300 ACTIVA, wywołuje dreszcz zachwytu. Jeżeli w katalogu firmowym pokażemy kilka obszernych zdjęć tego kombajnu, dodamy opis, w którym wykorzystamy język korzyści możemy liczyć na zainteresowanie odbiorcy. W katalogu takim dobrze jest pokazać nie tylko sprzęty, ale również ludzi zadowolonych z ich używania. Nawiązując do naszego przykładu kombajnu, pokażemy, z jaką szybkością i skutecznością nasz kombajn, prowadzony przez zadowolonego operatora, mknie przez pole zostawiając chmurę złotego pyłu z rozdrabniacza słomy, wydobywającą się za maszyną. Wszystko to odbywa się w scenerii zachodzącego słońca, które rzuca delikatny strumień światła na piękne duże pole zboża. Taki obraz działa. Podobny obraz zadziała w innych branżach i przy innych produktach.
Jak wzmocnić przekaz katalogu firmowego poprzez techniki uszlachetniania druku?
Techniki uszlachetniania druku z każdym rokiem wchodzą na coraz wyższy poziom. Widać to najlepiej w ofertach drukarni z Lublina gdzie można już zamówić uszlachetnienie druku na miarę najnowocześniejszych firm poligraficznych Europy. Uszlachetnianie druku to przede wszystkim niezastąpiony lakier, który zastosowany na wybranych elementach grafiki podkreśla to, co ma być szczególnie atrakcyjne. Połączenie lakieru UV z jednoczesnym tłoczeniem wzorów lub zdjęć sprawia, że okładka naszego katalogu staje się trójwymiarowa. Jest wiele nowych metod uszlachetniania druku, które zawdzięczamy nowym technologiom. Jeszcze dwa-trzy lata temu mało, kto wyobrażał sobie, że dziś strony katalogu możemy pokryć kilkoma kolorami błyszczącej folii. Wystarczy kolory tych folii połączyć z linią graficzną firmy i jej głównym kolorem a drukowane materiały reklamowe staną się bardziej atrakcyjne niż kiedykolwiek. To, że możemy wykonać złocenie i srebrzenie materiałów drukowanych stało się już powszechnie znane. Nie wszyscy jednak wiedzą, że można już, również w Lublinie, zamówić druk pokryty lakierem UV 3D. W połączeniu z matową folią typu Soft touch nada naszym projektom głębi, która również przy dotyku sprawi, że poczujemy miękką powierzchnię okładki katalogu pokrytą w wybranych miejscach wypukłym lakierem. Najbardziej spektakularne efekty uzyskamy łącząc różne techniki uszlachetniania druku. Tu również należy pamiętać o zasadzie mniej znaczy więcej.
” Już od początku rozmów na temat katalogu wiedziałam, że trafiłam na osoby, które mają odpowiednie podejście do tematu. Lubię proste, efektywne rozwiązania i tak wyglądał efekt końcowy. Katalog jest na bardzo wysokim poziomie również od strony druku. Dziękuję całemu zespołowi za serce, które włożyli w katalog. Szczególne podziękowania dla Pana Andrzej za niesamowitą cierpliwość do moich pomysłów :)
– Beata S. Lublin-
KATALOG FIRMOWY LUBLIN
Jakie formaty katalogów można zaprojektować?
Katalogi firmowe najczęściej wykonuje się w standardowym rozmiarze A4. Jest jednak wiele formatów, na które warto zwrócić uwagę wybierając format dla katalogu firmowego. Zobacz jakie formaty mogą mieć katalogi firmowe.
- tradycyjny, często spotykany format katalogu A4 (210x297mm)
- o połowę mniejszy format dla mniejszych katalogów rozmiar A5 (148x210mm)
- mały format, który również można wykorzystać na katalog – A6 (105x148mm)
- ciekawy, często spotykany w ulotkach, format Dl (99x210mm)
- katalog wygląda bardzo atrakcyjnie w kształcie małego kwadratu – 120x120cm
- większy format kwadratowego katalogu firmowego ma 210x210mm
- jeden z ciekawszych formatach dla katalogów firmowych to 235x312mm
- podłużny format 140x297mm sprawdza się również jako menu restauracji
porady ekspertów
Najnowsze artykuły z cyklu: Porady Eksperta
REDFOX AGENCJA REKLAMOWA
RedFox. Tworzymy z myślą o sukcesie Twojej marki.
DOBRA AGENCJA REKLAMOWA Z LUBLINA
Wybierz produkt dla siebie
STUDIO GRAFICZNE
Reklama internetowa
Strona Facebook, posty
Grafika do social media
Baner do remarketingu
Stopka e-mail
UPOMINKI REKLAMOWE
Kubki z logo
Długopisy z logo
Koszulki z nadrukiem
Clipboardy drewniane